Nedávne výskumy, ktoré sa uskutočnili v Amerike a majú ich na svedomí takzvaní americkí vedci hovoria o nákupných zvyklostiach jasne. Sú to síce americké výskumy, ale verím, že ľudia na zemeguli sa neodlišujú až tak veľmi ako by sme mohli povedať.
Tak kedy nakupujeme najviac?
Výskumy hovoria jasne o tom, že ľudia najviac nakupujú v letnom období. No nie všade. Internetové nákupy poklesnú a nákupy v dovolenkových destináciach, v darčekových obchodoch, v obchodoch s potravinami alebo v obchodoch so suvenírmi porastú. Ľudia totiž nesedia už celé dni v robote, ale cestujú, užívajú si dovolenku a púšťajú vietor do svojich peňaženiek práve na dovolenke. Alebo sa v tomto ročnom období prerábajú nehnuteľnosti, takže sa navštevujú obchody, ktoré sú špecializované práve na toto odvetvie. Rastie spotreba špekačiek, klobások a iných nezdravých potravín. Je dokázané, že ľudia si najviac doprajú práve na dovolenkách.
Tak kedy nakupujeme najmenej?
Najmenej sa nakupuje práve v období po Vianociach, kedy všetci minuli svoje drahocenné a ťažko zarobené peniaze práve na vianočné darčeky a už nemajú veľa peňazí na zbytočné míňanie. Niet čudo, že práve v marci zaznamenali knihovníci najvyšší pokles nákupu kníh a preto vymysleli marec – mesiac knihy.
Takže môžeme vo všeobecnosti povedať, že každé ročné obdobie má svoje výhody a nevýhody. Ovplyvňuje nás svojím pôsobením, ktoré si mnoho krát ani neuvedomujeme. Nie je to však len ročným obdobím, ale aj momentálnym rozpoložením, v ktorom sa človek nachádza. Nákupy sú často len útechou na bolesť v srdci. Potom vznikajú rôzne závislosti na nakupovaní, pretože závislosť je potláčanie bolesti niečím teda závislosťou. Závislosť na nakupovaní je vážne ochorenie, pretože človek dokáže minúť často krát celú svoju výplatu v jeden deň na veci, ktoré vlastne ani nepotrebuje a často si ich ani neoblečie alebo ich ani inak nevyužije. Takíto ľudia nie sú stratené prípady, ale treba nájsť pôvod bolesti v ich duši a vyriešiť ho.