Facebook v utorok uviedol, že vylepšuje svoje politiky, aby používateľom umožnil vidieť a kontrolovať údaje, ktorá sieť zhromažďuje z ich zvyklostí prehliadania na iných webových stránkach a aplikáciách.
Firma definuje údaje, napríklad keď stránka odevov zdieľa dáta o FB o aktivite prehliadania ľudí s FB, ako „Off-Facebook Activity“.
Facebook vo svojom blogovom príspevku uviedol, že tento nástroj sa bude zavádzať v Írsku, Južnej Kórei a Španielsku a bude dostupný pre používateľov na celom svete v nasledujúcich mesiacoch. Dodáva, že tento krok bude mať určitý vplyv na jeho podnikanie.
„Sme presvedčení, že tieto informácie o aktivitách mimo sociálnej sieti boli pre sieť veľmi cenné, čo im umožňuje ponúkať inzerentom možnosť osloviť spotrebiteľov, ktorí už prejavili určitý záujem o svoje výrobky alebo služby,“ uviedol analytik spoločnosti Atlantic Equites James Cordwell.
Posledným krokom je skutočnosť, že organizácia čelí vážnej kritike zákonodarcov a regulačných orgánov v súvislosti s postupmi v oblasti ochrany súkromia. Minulý mesiac FB súhlasil s rekordnou dohodou o ochrane súkromia vo výške 5 miliárd dolárov s Federálnou obchodnou komisiou v USA.
Spoločnosť zarába peniaze z reklamy a ponúka nástroje inzerentom na zacielenie na potenciálnych zákazníkov. Akákoľvek zmena v znížení efektívnosti zacielenia reklamy bolí organizácie.
V štvrťroku, ktorý sa skončil 30. Júna, gigant zarobil takmer 17 miliárd dolárov z predaja reklamy.
Gigant uviedol, že ak ľudí vymaže svoju aktivitu mimo sieti, odstránia sa informácie o užívateľov z dát, ktoré sa aplikácie a webové stránky rozhodnú odoslať.
„Zostáva otázka, koľko spotrebiteľov sa bude skutočne snažiť využívať túto funkciu, najmä vzhľadom na to, že si bude vyžadovať navigáciu do oblasti nastavení aplikácie,“ uviedol Cordwell.
„Myslím si, že dopad tejto novej funkčnosti bude zvládnuteľný aj pre podnikanie.“