Typ motoriek známych ako enduro sú dnes predajnými trhákmi z dôvodu ich lákavého dizajnu a predovšetkým praktického využitia v teréne. Prakticky neexistuje prekážka, ktorú by enduro bike nezvládol. Charakteristickou vlastnosťou tohto typu motoriek je ich prispôsobivosť a rokmi overená tradícia, ktorá je ideálnou voľbou pre tých, čo sú pripravení na dlhšie cesty a s nimi spojené pôžitky z jazdy.
V prípade enduro motoriek sa kríži cestný štýl s vlastnosťami crossových motoriek a to značí jediné- dobrodružstvo a spoľahlivé zdolávanie prekážok. V takomto prípade možno nevieme, aký bezpečnostný doplnok, respektíve aký typ prilby pri jazde uprednostniť. Univerzálne modely LS2 vás ušetria nekonečných úvah.
Ako ale vlastne tento univerzálny typ motocykla vznikol a aká jeho história? V krátkosti sa na to pozrieme a tým pádom si objasníme jeho kvalitatívne stránky.
Píše sa rok 1973 a cestovateľ s dobrodružnou povahou Ted Simon je sponzorovaný redakciou „The Sunday Times“ pri svojej ceste okolo svete, kedy mu spoločníka robí motocykel s názvom Triumph Tiger. Podobní šialenci sa nachádzali aj v Česku a na Slovensku, ktorí k podobným plánom využili Jawu 350 a Pioniera.
Vo všetkých spomenutých prípadoch sme dospeli k záveru, že s motorkou sa dá cestovať kamkoľvek, i keď je každopádne pravda, že by nám mala sedieť a prispôsobiť sa nášmu štýlu jazdy. Výraznejším sa však stal rok 1979 a závodný okruh z Paríža do Dakaru, ktorý sľuboval doposiaľ najextrémnejší zážitok, v ktorom dostali príležitosť stroje, respektíve nové motocykle, ktoré „zvládnu čokoľvek“ a čakala ich dlhá trasa po ceste krížená náročnou trasou po nekomfortnom teréne. A môžete si tipnúť, aké motorky spečatili históriu a závod prežili.
Miesta víťazov zdobili univerzálne mašiny enduro, ktoré už vtedy na prvý pohľad začali budiť rešpekt svojou odolnou stavbou prispôsobenou bežnému, ale i náročnému terénu.